Otvorena vrata pravosuđa

Šta ako sam nezadovoljan pruženom pravnom pomoći?

Korisnik ima pravo na pritužbu ministarstvu, preko organa uprave, ako smatra da je pružalac neopravdano odbio pružanje odobrene besplatne pravne pomoći, da ne pruža besplatnu pravnu pomoć savesno ili profesionalno, da ne poštuje njegovo dostojanstvo ili ako tvrdi da pružalac traži naknadu za pružanje besplatne pravne pomoći.

 

Ovo znači da možete podneti pritužbu Ministarstvu pravde preko opštine ako advokat koji vam je dodeljen rešenjem opštine bez razloga odbije da pruži besplatnu pravnu pomoć, ukoliko smatrate da ne postupa savesno (na primer sarađuje sa suprotnom stranom u postupku, propusti rok za žalbu, ne dolazi na ročišta i sl.), ukoliko vas advokat vređa ili se odnosi prema vama na ponižavajući način ili ukoliko traži novac da izvrši nešto za šta ste vi dobili besplatnu pravnu pomoć.

 

Pritužbu možete podneti i protiv pružaoca besplatne pravne podrške. Pritužba se podnosi u roku od 30 dana od dana kada ste saznali za razloge zbog kojih podnosite pritužbu.

 

Pritužba sadrži:

 

1) lično ime i prebivalište ili boravište korisnika; Navedite dakle, svoje ime, prezime i adresu.

 

2) označenje pružaoca; Pružalac je najčešće advokat, ali može biti i zaposleni u opštini ili nevladinoj organizaciji koji pružaju bespatnu pravnu pomoć ili besplatnu pravnu podršku.

 

3) kopiju rešenja o odobravanju besplatne pravne pomoći;

 

4) opis problema koji je nastao za vreme pružanja besplatne pravne pomoći.

 

Pritužba može da sadrži i dokaze kojima se potkrepljuju tvrdnje korisnika. Kao dokaz možete priložiti: zapisnik sa suđenja na kom se vidi da advokat nije došao, presudu suda ili bilo koji drugi dokument.

 

Prijavite se

Pretraga

Alati Pristupačnosti