Otvorena vrata pravosuđa

Drugostepeni upravni postupak

Ukoliko stranka nije zadovoljna donetim rešenjem, može protiv rešenja uložiti žalbu. Žalba se ulaže Direkciji PIO fonda kao drugostepenom organu, ali preko prvostepenog organa koji je doneo odluku. Rok za ulaganje žalbe je 15 dana od dana prijema rešenja. U svakom rešenju postoji pouka o pravnom leku, koja predstavlja uputstvo nezadovoljnoj stranci za ulaganje žalbe – kome se žalba ulaže, preko kog organa i u kom roku.

 

Žalba obavezno mora da sadrži podatke o rešenju koje se pobija, broj i datum tog rešenja, naziv organa koji je doneo rešenje, kao i potpis žalioca. Pored navedenog, stranka treba da navede u kom je pogledu nezadovoljna rešenjem, odnosno razlog zbog kog se žalba podnosi. U žalbi se mogu iznositi nove činjenice i novi dokazi, ali je žalilac dužan da obrazloži zbog čega ih nije izneo ranije, odnosno u prvostepenom postupku. Nove činjenice i dokazi mogu biti razne potvrde o uplati staža koji je nedostajao, medicinska dokumentacija ili potvrde o radu osiguranika u inostranstvu.

 

Žalba se podnosi u pisanoj formi filijali koja je donela rešenje, direktno na šalteru ili putem pošte kao preporučena pošiljka.

 

Direkcija PIO fonda, kao drugostepeni organ, može:

 

  • odbiti žalbu ukoliko smatra da je neosnovana;
  • uvažiti žalbu i poništiti rešenje u celini ili delimično i sama odlučiti o upravnoj stvari;
  • vratiti predmet prvostepenom organu na ponovni postupak;
  • izmeniti doneto rešenje.

 

Protiv rešenja PIO fonda donetog po žalbi, odnosno drugostepenog rešenja, može se pokrenuti upravni spor pred Upravnim sudom.

Prijavite se

Pretraga

Alati Pristupačnosti