Otvorena vrata pravosuđa

Žalba u postupku ostvarivanja prava na penziju

Žalba obavezno mora da sadrži podatke o rešenju koje se pobija, broj i datum tog rešenja, naziv organa koji je rešenje doneo kao i potpis žalioca. Pored navedenog, stranka treba da navede u kom je pogledu nezadovoljna žalbom odnosno razlog zbog koga se žalba podnosi. U žalbi se mogu iznositi nove činjenice i novi dokazi, ali je žalilac dužan da obrazloži zbog čega ih nije izneo ranije, odnosno u prvostepenom postupku. Nove činjenice i dokazi mogu biti razne potvrde o uplati staža koji je nedostajao ili o radu u inostranstvu. Bitno je u žalbi iskazati jasnu nameru da se prvostepeno rešenje pobija i u kom pravcu, ali žalbu nije neophodno detaljno obrazlagati.

 

Žalba se podnosi u pisanoj formi filijali koja je donela rešenje direktno na šalteru ili putem pošte kao preporučena pošiljka.

 

 

Nakon što primi žalbu, zajedno sa prilozima, PIO Fond ispituje da li je žalba dopuštena, da li je podneta u zakonskom roku kao i da li je izjavljena od strane ovlašćenog lica (odnosno da li su ispunjeni svi formalni uslovi). Nakon toga moguće su tri sledeće situacije:

 

 

 

1 - Prvostepeni organ, odnosno nadležna filijala Fonda, može usvojiti žalbu ukoliko smatra da je ona osnovana i novim rešenje zameniti rešenje koje je ranije već doneto.

 

2 - Ukoliko nađe da neki od ovih uslova nije ispunjen prvostepeni organ će sam odbaciti žalbu. Protiv ovog rešenja Filijale PIO Fonda dozvoljena je žalba roku od osam dana od obaveštavanja stranke o rešenju. Žalba se predaje drugostepenom organu koji, ako smatra da je žalba osnovana, istovremeno odlučuje i o prvobitno podnetoj žalbi koja je bila odbačena.

 

3 - Ukoliko PIO Fond utvrdi da su ispunjeni svi formalni uslovi za žalbu, ali ostaje kod prvobitne odluke koju je doneo u prvobitnom rešenju, žalbu će proslediti drugostepenom organu na dalji postupak i odluku.

 

Direkcija Fonda, kao drugostepeni organ, pored toga što kontroliše da li postoje isti oni razlozi za odbacivanje žalbe koje je proveravao prvostepeni organ, može žalbu odbiti ukoliko smatra da je neosnovna, ili uvažiti i poništiti rešenje u celini ili delimično i sam odlučiti o upravnoj stvari.

 

U praksi je verovatnije da će drugostepeni organ uvažiti žalbu, poništiti rešenje i vratiti predmet prvostepenom organu na ponovni postupak. Prilikom vraćanja predmeta prvostepenom organu na ponovni postupak, drugostepeni organ će mu dati i uputstva o daljem postupanju i ukazati u kom pravcu treba da dopuni postupak, odnosno naložiće radnje koje treba da se preduzmu i koja pitanja treba da se utvrde. Nakon toga, spisi predmeta žalioca se vraćaju nadležnoj filijali, pri čemu je prvostepeni organ dužan da se pridržava uputstava koja su mu predočena i u skladu sa njima donese novo rešenje.

 

Predlog modela žalbe na prvostepeno rešenje PIO Fonda možete preuzeti ovde.

Prijavite se

Pretraga

Alati Pristupačnosti